מנדלבליט: "אין איש חסין מהחוק. אין איש מעל החוק"

    איתי גדסי 1 Comment on מנדלבליט: "אין איש חסין מהחוק. אין איש מעל החוק"

    היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט התייחס היום בכנס גלובס לחקירות המשטרה וחוק ההמלצות: ישראל היא מדינה שנלחמת בשחיתות. אנו נאכוף את הדין נגד כל מי שביצע עבירה שיש ראיות לביצועה ואינטרס ציבורי באכיפתה. שיטת העבודה ידועה וברורה. בסיום החקירה, המשטרה מסכמת את הממצאים, מחווה את דעתה באופן עצמאי, ומעבירה את החומר לפרקליטות

    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, השתתף היום בועידת ישראל לעסקים 2018 שם התייחס לחקירות העומדות על הפרק ואמר כי נוסף על מחויבותה של מדינת ישראל להיות מדינה אוכפת חוק בצורה אפקטיבית ואחראית מכוח עיקרון שלטון החוק, מדינת ישראל נטלה על עצמה מחויבויות בינלאומיות לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים למאבק בשחיתות.

    "במקרה דנן, אם אנחנו עוסקים בעולם התאגידים, מדובר במאבק בעבירות השוחד של עובדי ציבור זרים בעסקאות בינלאומיות.

    "לשיטתי, מדינת ישראל לא רק שצריכה לעמוד בסטנדרטים העולמיים בתחום המאבק בשחיתות, אלא גם צריכה לשאוף להתייצב בשורה הראשונה של מדינות שיש בהן נורמות של שלטון חוק ושקיפות.

    "באופן כללי אבקש לנצל את ההזדמנות ואת הבמה כאן כדי לומר פעם נוספת: ישראל איננה מדינה מושחתת. ישראל היא מדינה שנלחמת בשחיתות. מנגנוני ההגנה של מדינת ישראל חיים וקיימים. יש כאן רשויות אכיפה ומשפט עצמאיות וחזקות, וגם יעילות. אין איש חסין מהחוק. אין איש מעל החוק. אנו נאכוף את הדין נגד כל מי שביצע עבירה שיש ראיות לביצועה ואינטרס ציבורי באכיפתה.

    "מערכת אכיפת החוק מורכבת מרשויות אכיפה שונות אשר עובדות בשיתוף פעולה ובסנכרון. כל אחת מבצעת את תפקידה. המשטרה מבצעת את החקירות בנחישות, כאשר בתיקים רגישים, הדבר מתבצע בליווי של הפרקליטות.

    היועמ"ש התייחס לחוק ההמלצות: "שיטת העבודה ידועה וברורה. בסיום החקירה, המשטרה מסכמת את הממצאים, מחווה את דעתה באופן עצמאי, ומעבירה את החומר לפרקליטות. לאחר מכן, ובנפרד מהתהליך האמור, יושבת הפרקליטות על המדוכה ובוחנת את הדברים.

    בתיקים מסוימים גם פרקליט המדינה מגבש את עמדתו, ולעיתים, הדברים מגיעים גם להכרעתי. אכיפת הדין מבוצעת ביושר, ללא תלות, ללא משוא פנים, באופן אחראי וזהיר, אך נחוש. אכיפת חוק איננה מושפעת לכאן או לכאן מרעשים כאלה ואחרים בזירה הציבורית. מה ששייך לזירה הציבורית – צריך להיות מטופל בזירה הציבורית. לעומת זאת, אכיפת חוק בזירה המשפטית-הפלילית מבוצעת ע"י גורמי אכיפת החוק. הדבר מבוצע באופן מקצועי, יסודי ומעמיק, אך על פי הראיות והדין.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה הוא מכין הבובת תקשורת הזאת